KSD Groep   Opleidingssoftware   Competentiesoftware   E-Learning   Outsourcing   Contact
   

Opleidingssoftware
Home
Oplossingen
Producten
Support
Nieuws
Zoeken
Aanvragen
Brochure(s)
Demonstratie op lokatie
Lunch Bijeenkomsten

Advertisement
Centric kiest voor KSD Groep Afdrukken E-mail

Image

Centric, één van de grootste ICT-dienstverleners van de Benelux, heeft twee opleidingsinstituten welke gezamenlijk hebben gekozen voor de oplossingen van KSD Groep.

Centric, één van de grootste ICT-dienstverleners van de Benelux, heeft twee opleidingsinstituten. Één deel valt in onder Centric IT Solutions in Gouda en verzorgt trainingen in Centric applicaties voor haar klanten. Het andere opleidingsinstituut is Centric Training welke ICT en gerelateerde opleidingen verzorgt op het gebied van eindgebruikers, ICT technisch, Methodieken en vaardigheden. Centric voorziet hiermee zowel haar klanten van opleidingen, als haar medewerkers.

Om dit goed te kunnen beheren en organiseren is een stevig centraal informatiesysteem nodig. De opleidingstak van ITS werkte met een aangeschaft systeem. Centric Training werkte met een combinatie van een aangeschaft en een zelf ontwikkeld systeem. Na gedegen marktonderzoek is besloten om beide opleidingsinstituten samen te brengen in één compleet systeem, om zowel de commerciële trainingen als de opleidingen voor alle Centric medewerkers te kunnen organiseren, administreren en beheren.

De keus was al snel op KSD gevallen: “Een veelzijdig pakket, met vele jaren ervaring achter zich, waardoor wij onze veelzijdige rollen kunnen consolideren in één omgeving.” vertelt Raymond Nijman, Manager Operations Centric Training. Raymond was op zoek naar een pakket met de mogelijkheid om vele diverse vormen van opleiden te kunnen administreren, alsmede een pakket met een internet applicatie die te integreren is met de site http://www.centrictraining.nl/. “Wij zochten een oplossing om alle interne en externe trainingen vast te kunnen leggen en digitaal aan te kunnen bieden aan de interne organisatie en aan onze klanten.”

Waarom niet zelf ontwikkelen?
Centric beschikt over zeer veel resources om zelf dit soort systemen te kunnen ontwikkelen. “Dit kan technisch best door ons ontwikkeld worden, maar opleiden, educatie en training is een wereld met een enorme dynamiek. Je kunt wel een systeem neerzetten, maar de wijzigingen die de ICT trainingen wereld met zich mee brengen zijn zo groot, dat er niet vanuit het niets te beginnen is. Je zult dan telkens achter de feiten, werkwijzen, mogelijkheden en opties aanlopen.” KSD biedt Centric een systeem met alle mogelijke trainings- en opleidingsinvalshoeken, waarvan Centric ook allemaal gebruik maakt. “Of het nu gaat om open rooster, maatwerk, in company, mobiele lokalen, partnerboekingen, artikelen of complete opleidingstrajecten, KSD kan het allemaal voor ons bijhouden.”

De voordelen
De echte winst zit in de centrale dataopslag. Alle relaties, cursussen, uitvoeringen en resources zijn centraal in te plannen of kunnen door het systeem worden ingepland. Ook worden alle administratieve handelingen overgenomen door het systeem. Bevestigingen, uitnodiging, wijziging, certificaat en factuur zullen automatisch gegenereerd worden naar cursist, docent, sales medewerker, manager of bedrijf. “Dit scheelt ons veel overbodig werk en geeft ons meer tijd om creatief te plannen voor onze klanten en ons eigen personeel.”

Na een stevig vooronderzoek in beide opleidingsinstituten van Centric is een geconsolideerd plan van aanpak geschreven dat onder projectleiding van KSD werd ingevoerd. “Door te kiezen voor de ‘open’ variant, hebben onze technische mensen de ontwikkeling en implementatie van dicht bij meegemaakt. Hierdoor kunnen wij zelf veel vervolg werk qua inrichting en beheer zelf doorzetten en bijhouden. Hierdoor zijn wij altijd zelf de baas over wijzigingen in ons werkproces en wijzigingen vanuit de markt. Dit is natuurlijk wel het voordeel van een zodanig grote ICT organisatie.”